Volvo Nh12 v1.1 ETS2

Volvo Nh12 v1.1 ETS2

Volvo NH12 był znaczącym modelem ciężarówki o dużej ładowności produkowanym przez Volvo, szczególnie popularnym w Brazylii i innych częściach świata. Był znany ze swojej „konwencjonalnej” lub „półprzedniej” konstrukcji kabiny, w której silnik znajduje się przed kabiną, w przeciwieństwie do bardziej powszechnej konstrukcji „kabina nad silnikiem” rozpowszechnionej w Europie.

Główne cechy i historia
Lata produkcji: Model Volvo NH12 wprowadzono na rynek w Brazylii w 1999 roku i sprzedawano go do 2006 roku. Zastąpił model Volvo NL12 EDC, zachowując tradycyjny styl kabiny częściowo przesuniętej do przodu, który Volvo stosowało od momentu przybycia tego modelu do Brazylii w latach 80. XX wieku.
Projekt i technologia: NH12 wprowadził znaczące zmiany w projekcie, przypominając modele Volvo VN z Ameryki Północnej. Włączył nowe funkcje elektroniczne i zaawansowaną technologię jak na tamte czasy, w tym:
Silnik: Zwykle był wyposażony w silnik Volvo D12C, 12-litrowy (12,1 lub 12,8 litra w zależności od konkretnej wersji) 6-cylindrowy silnik wysokoprężny z elektronicznym wtryskiem paliwa i indywidualnymi wtryskiwaczami na cylinder. Moc wyjściowa była zróżnicowana, zwykle od 380 do 460 koni mechanicznych, przy czym niektóre wczesne wersje oferowały również 340 KM. Późniejsze modele w 2003 roku przyniosły również wprowadzenie mocniejszej wersji o mocy 460 KM i pierwszej generacji zautomatyzowanej skrzyni biegów I-Shift.
Skrzynia biegów: Dostępna ze skrzynią manualną (np. 12-biegową) lub pierwszą generacją automatycznej skrzyni biegów I-Shift (VT24 12B) z 12 biegami.
Układ hamulcowy: Wyposażony w najnowocześniejsze układy hamulcowe, takie jak ABS i VEB (Volvo Engine Brake), który był uważany za jeden z najmocniejszych hamulców silnikowych swojej epoki.
Kabiny: Oferowane w różnych konfiguracjach kabin, w tym kabina z niskim dachem rozszerzona, kabina z niskim dachem i miejscem do spania oraz większa kabina Globe Trotter z podwójnym miejscem do spania.
Konfiguracje: Dostępne w konfiguracjach osi 4×2, 6×2 i 6×4.
Wpływ na rynek: NH12 był znaczącym modelem dla Volvo, łączącym tradycyjne „konwencjonalne” ciężarówki z nowocześniejszymi projektami „cab-over”, takimi jak seria FH. Uważano go za wyrafinowaną ciężarówkę, oferującą wysoki poziom komfortu i technologii na rynku.

Typowe zastosowania
Volvo NH12, jako ciężki ciągnik siodłowy, był używany głównie do transportu długodystansowego i ciężkich zastosowań transportowych. Obejmowało to:
Ciągniki siodłowe/naczepy czołowe: holowanie różnych typów przyczep, takich jak furgony, naczepy z otwartą platformą, cysterny i chłodnie.
Wywrotki: Niektóre konfiguracje były używane jako wywrotki do transportu materiałów sypkich.

Aktualny status
Volvo NH12 nie jest już produkowane. Jego produkcja oficjalnie zakończyła się w 2006 r., kiedy to Volvo całkowicie przestawiło się na projekty kabiny nad silnikiem na wielu rynkach, w tym w Brazylii. Pomimo tego, że NH12 nie był produkowany przez wiele lat, pozostaje rozpoznawalną i podziwianą ciężarówką, szczególnie na rynku używanych ciężarówek w regionach, w których był popularny. Niektóre niestandardowe konstrukcje integrują nawet klasyczną kabinę NH12 z nowoczesnym podwoziem i układami napędowymi Volvo FH, aby stworzyć ciężarówki „retro-modern”.

Autor:
RONY


Do czego służą te mody:

Gry Euro Truck Simulator 2 i American Truck Simulator obsługują mody, które są darmowymi plikami modyfikacji i działają jako dodatki, aby zmienić grę o nowe funkcje. Codziennie oferujemy tylko ostatnie i przetestowane ETS2 mods lub ATS mods. Jeśli dobrze się bawisz z tym modem, zostaw komentarz poniżej.






Best ETS2 Ciężarówki mods

Dodaj komentarz

Do you need help or to say thanks for mod author? Just leave a comment bellow!