Scania 111 Jacare RC v1.0 ETS2

Scania 111 Jacare RC v1.0 ETS2
Scania 111 „Jacaré” to legendarna ciężarówka w Brazylii, znana z charakterystycznego designu i solidnej konstrukcji. Przydomek „Jacaré” (po portugalsku „aligator”) pochodzi od przodu ciężarówki, który według niektórych przypomina głowę aligatora.
Historia i cechy charakterystyczne
Scania 111S (często nazywana po prostu 111) została wyprodukowana po raz pierwszy w 1975 roku, a sprzedaż w Brazylii rozpoczęła się w 1976 roku jako następca linii L110. Szybko stała się ulubieńcem brazylijskich dróg i była sprzedawana przez sześć lat, aż do 1981 roku, kiedy to została zastąpiona przez model T 112. Pomimo dekad przerwy w produkcji, wiele Scanii 111 nadal jest w eksploatacji, co świadczy o ich trwałości.
Jedną z charakterystycznych cech modelu Scania 111S po jego wprowadzeniu na rynek był charakterystyczny pomarańczowy kolor, dzięki któremu można go było łatwo rozpoznać na drogach.
Pod maską oryginalnej Scanii 111S znajdował się mocny silnik DS 11. Był to 11,02-litrowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy, generujący moc 296 KM przy 2200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 111 mkgf przy 1400 obr./min. Zazwyczaj był wyposażony w 10-biegową skrzynię biegów. Pomimo swojej mocy, Scania 111S była również uważana za oszczędną jak na swoje czasy, ze zużyciem paliwa na poziomie około 1,98 km/l, nawet w zróżnicowanym terenie.
Modele i funkcje
Scania 111 była dostępna w różnych wersjach, w tym L, LS i LT, z których każda charakteryzowała się charakterystyczną konstrukcją „Jacaré” z silnikiem umieszczonym z przodu. Ciężarówki te często oferowały kabinę sypialną lub prostą kabinę dzienną.
Główne cechy i specyfikacje obejmują:
Silnik: DS 11 (11,02 litra, 6-cylindrowy rzędowy)
Moc: 296 KM (wersja z turbodoładowaniem)
Moment obrotowy: 111 mkgf
Skrzynia biegów: Zwykle 10-biegowa
Oszczędność paliwa: około 1,98 km/l (testowane)
Instalacja elektryczna: 24 V, z dwoma akumulatorami 12 V połączonymi szeregowo.
Restauracja i wartość rynkowa
Ze względu na swój status klasycznej ciężarówki, Scania 111 Jacaré jest popularnym wyborem w projektach renowacji w Brazylii. Wielu entuzjastów i właścicieli inwestuje w przywrócenie tym kultowym pojazdom ich dawnej świetności, a nawet w ich modyfikację, dodając nowoczesne udogodnienia, takie jak klimatyzacja i ulepszone wnętrza.
Jeśli chodzi o wartość rynkową, ceny używanej Scanii 111 Jacaré mogą się znacznie różnić w zależności od stanu, roku produkcji oraz tego, czy była restaurowana lub modyfikowana. Ceny wahają się od około 25 000 do 75 000 R$ lub więcej za modele w dobrym stanie lub w trakcie renowacji. Części są nadal dostępne, choć niektóre specjalistyczne podzespoły mogą być trudniejsze do znalezienia lub droższe.
Scania 111 Jacaré nadal jest cenioną i szanowaną ciężarówką, stanowiącą ważny rozdział w historii ciężkiego transportu w Brazylii.
Czy masz jakieś konkretne pytania dotyczące konkretnego aspektu pojazdu Scania 111 Jacaré, na przykład jego osiągów, typowych problemów lub miejsca, w którym można znaleźć części zamienne?
romario cardoso