DYPLOMATA 380 SCANIA v1.0 ETS2

DYPLOMATA 380 SCANIA v1.0 ETS2
Nielson Diplomata 380, klasyczny autobus wysokopokładowy z lat 80., był znaczącym modelem dla brazylijskiego producenta autobusów. Został zaprojektowany, aby konkurować z innymi dużymi i komfortowymi autokarami tamtej epoki. Nazwa „Diplomata 380” nawiązuje do jego maksymalnej wysokości 3,80 metra.
Chociaż Diplomata 380 była budowana na podwoziach różnych producentów, podwozie Scania było popularnym i ważnym wyborem. Scania słynęła z mocnych i niezawodnych silników, dzięki którym autobus nadawał się do dalekich podróży.
Kluczowe cechy modelu Diplomata 380 Scania
Podwozie: Diplomata 380 została zbudowana na podwoziu Scania BR-116, a później K 112, które słynęły z pneumatycznego zawieszenia. Zapewniało to pasażerom bardzo płynną i komfortową jazdę.
Silnik: Wczesne podwozie Scania dla tego autobusu było wyposażone w silnik DS11 Turbo, który generował moc około 305 koni mechanicznych. Późniejsze modele, dzięki dodaniu chłodnicy powietrza doładowującego, charakteryzowały się zwiększoną mocą do 333 koni mechanicznych. Ten mocny silnik był niezbędny na długich i krętych drogach Brazylii.
Produkcja: Model Diplomata 380 był produkowany od połowy lat 80. XX wieku, aż do zmiany nazwy firmy Nielson (która później przekształciła się w Busscar) w 1989 roku.
Konstrukcja: Autobus charakteryzował się konstrukcją z wysoką podłogą, czyli „wysokim pokładem”, co pozwoliło na umieszczenie dużego bagażnika pod kabiną pasażerską. Konstrukcja ta była bezpośrednią odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na większą przestrzeń bagażową i komfort pasażerów na trasach dalekobieżnych.
Połączenie kultowego nadwozia Nielsena i solidnego podwozia Scania uczyniło Diplomata 380 legendą w historii brazylijskiego transportu pasażerskiego.
Autor:the gold game