MB 1113 v1.0 ETS2

MB 1113 v1.0 ETS2
Konstrukcja modelu 1113 była prosta, funkcjonalna i wytrzymała, co w dużej mierze przyczyniło się do jej niesłabnącej popularności.
Silnik: Ciężarówka była napędzana legendarnym silnikiem wysokoprężnym Mercedes-Benz OM-352. Ten 6-cylindrowy, rzędowy silnik miał pojemność skokową 5,675 cm³ i generował moc około 130 koni mechanicznych, co jak na tamte czasy uważano za mocną jednostkę. Był to pierwszy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa w Brazylii, co czyniło go bardziej oszczędnym niż silniki konkurencji.
Podwozie: „1113” w nazwie oznacza 11-tonową masę całkowitą i 130 koni mechanicznych. Ciężarówka była dostępna w różnych konfiguracjach, w tym L-1113 (standardowa ciężarówka), LK-1113 (wywrotka) i LS-1113 (ciągnik siodłowy). Istniały również wersje podwozi autobusowych, takie jak OF-1113.
Kabina: Cechą charakterystyczną modelu 1113 była jej „półprzodowa” konstrukcja kabiny, która była wygodniejsza niż w innych ciężarówkach z tamtej epoki. Kabina była zawieszona na sprężynach i amortyzatorach, co zapewniało kierowcy lepszą jazdę na nierównych drogach.
Trwałość i konserwacja: Model 1113 słynie z niesamowitej trwałości. Prosta konstrukcja mechaniczna sprawiała, że konserwacja i naprawy były łatwe i niedrogie, co było kluczowe w rozwijającej się gospodarce. Części zamienne były również powszechnie dostępne i niedrogie.
rc mods