Ikarus 260,37 1,45 ETS2
Ikarus 260,37 1,45 ETS2
Ikarus 260 to autobus węgierskiej firmy Ikarus, produkowany w latach 1972-2002 na trasy miejskie i podmiejskie. Rozwój pierwszych prototypów rozpoczął się wraz z Ikarusem 250 w 1967 roku. W 1972 roku rozpoczęła się masowa produkcja autobusów 200. serii. Przez 30 lat produkcji powstało ponad 30 modyfikacji ikarusa 260, stworzonych dla różnych krajów. Autobusy różniły się głównie kolorem nadwozia i układem wnętrza. Nadwozie autobusu posiadało kratownicę bezramową, spawaną z profili rurowych, najczęściej o przekroju zamkniętym, co umożliwiało montaż nadwozi o różnych długościach przy użyciu tej samej technologii oraz zróżnicowanie liczby drzwi dla pasażerów i miejsc w kabinie, a jednocześnie całkowicie ujednolicenie głównych jednostek.
Pierwsze autobusy, które zjechały z linii montażowej w 1972 roku, wyposażone były w silnik Raba D2156 o mocy 192 koni mechanicznych; skrzynia automatyczna lub mechaniczna (w zależności od wymagań klienta). Tylna oś napędowa miała krótkie przełożenie, aby zapewnić dobrą przyczepność pełnego autobusu o masie własnej 9t i masie załadowanej 16-17t. Przede wszystkim autobus został opracowany jako autobus miejski, ale później wprowadzono modyfikacje podmiejskie. Autobus może pomieścić do 100+ osób, z czego 22 na miejscach siedzących.
Główne cechy autobusu:
Własny dealer – SovTransBus!
Twoje dźwięki;
6 opcji dla tylnych skrzyń biegów;
Różne opcje transmisji;
Zestaw silników o różnej pojemności;
Malowanie rzeczywiste i niestandardowe;
Opcje wnętrza;
Ma swój mały tuning.
AutorModa: SovTransBus
Autorzy modelu 3D: Nikita Lipunov, Anton Kylosov
Autorzy konwersji: Alexander Kodola (mercuriat),
Evgeny Lunev (Snare85) – dźwięk, fizyka, skrypty.
Alexander Kodola (mercuriat) – model 3d, edytor grafiki, animacja.
Sergey Zubarev – aktualizacja danych plików.
OtterMage, HVN731 – próbki dźwiękowe, informacje.
SovTransBus!