Ford Cargo 816 v1.0 ETS2

Ford Cargo 816 v1.0 ETS2
Ford Cargo 816 to lekki samochód ciężarowy, który został wprowadzony na rynek jako następca modelu Cargo 815, głównie do miejskiego transportu towarów. Jest znany ze swojej wszechstronności, wytrzymałości i reputacji ekonomicznego wyboru dla wielu firm.
Oto najważniejsze informacje o Fordzie Cargo 816:
Dane techniczne
Silnik: Ford Cargo 816 jest wyposażony w silnik Cummins ISB 4.5, 4-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny.
Moc i moment obrotowy: Silnik generuje moc 162 KM przy 2300 obr./min i maksymalny moment obrotowy 550 Nm w zakresie od 1100 do 2000 obr./min. Szeroki zakres momentu obrotowego przyczynia się do oszczędności paliwa, co było istotnym argumentem przemawiającym za zakupem modelu w momencie premiery.
Skrzynia biegów: Posiada manualną skrzynię biegów Eaton FSO-4505 C z 5 biegami do przodu i 1 wstecznym.
Masa i ładowność: Ciężarówka ma dopuszczalną masę całkowitą (GVW) 8250 kg i całkowitą masę całkowitą (GCW) 11 000 kg. Jej ładowność, łącznie z nadwoziem, wynosi od 5060 do 5110 kg, w zależności od rozstawu osi.
Emisje: Silnik spełnia normę Euro 5 i wykorzystuje technologię SCR (selektywnej redukcji katalitycznej) z płynem ARLA 32 w celu ograniczenia emisji.
Podwozie i hamulce: Posiada solidne podwozie i hamulce pneumatyczne z ABS, ASR (kontrolą trakcji) i EBD (elektronicznym rozdziałem siły hamowania) dla większego bezpieczeństwa.
Kluczowe cechy i pozycja rynkowa
W momencie premiery Cargo 816 chwalono za szereg ulepszeń w stosunku do poprzednika, w tym mocniejszy i oszczędniejszy silnik, bardziej ergonomiczną kabinę z nową deską rozdzielczą oraz trwalsze podwozie. Był reklamowany jako niezawodna i wydajna opcja do różnorodnych zastosowań miejskich i mógł być konfigurowany z różnymi nadwoziami, takimi jak furgon dostawczy, platforma czy laweta.
Typowe problemy
Jak w przypadku każdego pojazdu, właściciele i mechanicy zgłaszają kilka typowych problemów:
Usterki układu ARLA 32: Ponieważ układ ten wykorzystuje płyn ARLA 32 do kontroli emisji, usterki tego układu mogą stanowić częsty problem, często prowadzący do utraty mocy silnika i zapalenia się kontrolek ostrzegawczych na desce rozdzielczej.
Problemy z układem paliwowym: Niektórzy użytkownicy zgłaszali problemy z niskim ciśnieniem paliwa, co mogło być spowodowane awarią zaworu bezpieczeństwa lub pompy paliwa.
Wycieki z uszczelek i pierścieni uszczelniających silnika: Mimo że silniki Cummins ISB 4.5 są uważane za dobre, w niektórych ciężarówkach mogą występować drobne wycieki oleju ze skrzyni korbowej lub pokrywy zaworów.
Martwe pole: Problemem związanym z konstrukcją pojazdu jest obecność znacznych martwych pól ze względu na słupek A kabiny, który może ograniczać widoczność kierowcy podczas pokonywania zakrętów.
RC MODS