IVECO HI-WAY v1.0 ETS2

IVECO HI-WAY v1.0 ETS2
Nagradzana kabina: Stralis Hi-Way otrzymał prestiżową nagrodę „International Truck of the Year 2013”, przede wszystkim za przeprojektowaną kabinę. Wnętrze zostało docenione za ergonomię, wysokiej jakości materiały antyrefleksyjne oraz układ, który stawiał na komfort kierowcy. Samochód posiadał nowoczesną, funkcjonalną deskę rozdzielczą z łatwo dostępnymi elementami sterującymi i często był wyposażony w przestronną, wygodną leżankę.
Aerodynamika: Nadwozie Hi-Waya zostało zaprojektowane z naciskiem na aerodynamikę. Jego konstrukcja, obejmująca centralny grill, deflektory boczne i profile zderzaka, została zoptymalizowana pod kątem poprawy przepływu powietrza, co z kolei pomogło zmniejszyć zużycie paliwa i hałas w kabinie.
Silnik: Ciężarówka była napędzana silnikiem FPT Cursor 13, 12,9-litrowym, sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem wysokoprężnym. Silnik ten charakteryzował się wysokim momentem obrotowym przy niskich obrotach, co stanowiło istotną zaletę w zastosowaniach wymagających dużej wytrzymałości, zwłaszcza na pochyłościach. Dostępny był w różnych wersjach mocy, w tym popularnych o mocy 440 KM, 480 KM i 560 KM.
Skrzynia biegów i układ hamulcowy: Stralis Hi-Way był standardowo wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów ZF Eurotronic o 12 lub 16 biegach, która zapewniała szybką i precyzyjną zmianę biegów, poprawiając zarówno zużycie paliwa, jak i komfort kierowcy. Wyposażono go również w zaawansowany układ hamulca silnikowego znany jako IVECO New CEB, który łączył hamulec IVECO Turbo Brake z turbosprężarką o zmiennej geometrii (VGT), zapewniając mocne i niezawodne hamowanie, szczególnie na zjazdach.
Autor:RAU GIL