Marcopolo Paradiso G7 1200 v1.0 ETS2

Marcopolo Paradiso G7 1200 v1.0 ETS2
Marcopolo Paradiso G7 1200 to niezwykle popularny i ceniony model autokaru dalekobieżnego produkowany przez Marcopolo, wybitnego brazylijskiego producenta nadwozi autobusowych. Należy do serii „Generation 7” (G7), która słynie z koncentracji na innowacyjności, komforcie, bezpieczeństwie i oszczędności paliwa.
Główne cechy i specyfikacje
Design i aerodynamika: Paradiso G7 1200 ma nowoczesną i aerodynamiczną konstrukcję, co przyczynia się do lepszej oszczędności paliwa. Posiada wysokiej jakości wykończenia i oświetlenie LED dla lepszej widoczności i bezpieczeństwa.
Komfort pasażerów:
Siedzenia: Oferuje wygodne i ergonomiczne siedzenia, często dostępne w konfiguracjach pół-sypialnych (semi-leito) z udogodnieniami, takimi jak pasy bezpieczeństwa, podłokietniki, podnóżki, uchwyty na kubki, haczyki na torby i indywidualne gniazda USB. Liczba miejsc siedzących waha się zazwyczaj od 28 (pełne miejsce sypialne) do 46 pasażerów, chociaż konfiguracje mogą się różnić.
Przestrzeń wewnętrzna : Wnętrze zaprojektowano tak, aby było szersze, co zapewnia pasażerom większe poczucie komfortu.
Udogodnienia : Wśród powszechnie dostępnych udogodnień można wymienić klimatyzację z indywidualnymi kanałami, lodówki, Wi-Fi, toalety na pokładzie, panoramiczne okna z zasłonami oraz elektroniczne wyświetlacze kierunku lotu.
Rozrywka: Wiele modeli jest wyposażonych w wiele monitorów LCD, odtwarzaczy DVD i kierunkowe lampki do czytania. Niektóre oferują nawet systemy rozrywkowe ze słuchawkami i obrazowaniem cyfrowym o wysokiej rozdzielczości.
Dostępność : Nowsze modele często zawierają rozwiązania ułatwiające dostęp, takie jak podnośniki samochodowe dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej.
Funkcje kierowcy : Strefa kierowcy została zaprojektowana z myślą o doskonałej sterowności i ergonomii, z dostępnymi elementami sterującymi i zintegrowaną elektroniką. Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy i ulepszone wspomaganie prowadzenia, kierowania i hamowania są często dołączane. Niektóre modele zastępują tradycyjne lusterka wsteczne kamerami, aby poprawić widoczność w nocy i wyeliminować martwe pola.
Podwozie i osiągi: Paradiso G7 1200 jest zbudowany na różnych podwoziach wiodących producentów, takich jak Scania (np. K310, K360, K380, K400, K440) i Mercedes-Benz (np. O-500RS, O-500RSD). Te podwozia zapewniają niezawodną wydajność, często wyposażone w mocne silniki diesla (np. 9-litrowy 280 KM, 12-litrowy 380 KM, 13-litrowy 450 KM), automatyczną lub 12-biegową skrzynię biegów (np. Scania Opticruise lub ZF EcoLife) oraz pełne zawieszenie pneumatyczne zapewniające płynną jazdę.
Wymiary:
Maksymalna szerokość: 2600 mm
Maksymalna wysokość: 3800 mm (lub 3880 mm z klimatyzacją)
Wysokość wnętrza: 1880 mm
Długość całkowita: do 14 000 mm (konfiguracja 6×2); inne długości są dostępne na życzenie.
Bezpieczeństwo: Autobus ma solidną konstrukcję, przetestowaną za pomocą oprogramowania i testów terenowych. Oświetlenie LED w całym pojeździe zwiększa bezpieczeństwo i widoczność.
Ewolucja do nowych G7 i G8
Linia G7 została zmodernizowana i rozwinięta w New G7 (od 2018 r.), która obejmuje zmiany zewnętrzne i wewnętrzne dla jeszcze większego wyrafinowania, komfortu, bezpieczeństwa i wydajności. Marcopolo wprowadził również generację G8 w 2021 r., charakteryzującą się odnowionym wyglądem i dalszymi innowacjami w zakresie bezpieczeństwa i technologii.
Marcopolo Paradiso G7 1200 pozostaje popularnym wyborem dla połączeń międzymiastowych i turystycznych ze względu na połączenie wygody, technologii i solidnej konstrukcji.
Autor:FABIO CONTIE