MB 1620 v1.0 1.54 ETS2

MB 1620 v1.0 1.54 ETS2
Mercedes-Benz L 1620 to prawdziwa legenda na brazylijskich drogach. To półciężka ciężarówka, która zyskała swój kultowy status dzięki swojej wytrzymałości, niezawodności, prostej mechanice i doskonałemu stosunkowi kosztów do korzyści. Mimo że jej produkcja oficjalnie zakończyła się w 2011 r., pozostaje niezwykle popularna na rynku używanych ciężarówek i jest powszechnym widokiem w całej Brazylii.
Oto co sprawia, że MB 1620 jest tak dobrze znany:
Główne cechy i projekt:
Solidna konstrukcja: 1620 został zbudowany tak, aby wytrzymać trudne warunki brazylijskich dróg. Jego podwozie i komponenty są znane ze swojej trwałości.
Prosta mechanika: Głównym argumentem sprzedaży był prosty system mechaniczny. Ułatwiało to konserwację i naprawę, nawet w odległych lokalizacjach, przyczyniając się do niższych kosztów operacyjnych i preferencji niezależnych kierowców ciężarówek.
Wszechstronność: Model 1620 był szeroko stosowany w różnych zastosowaniach, w tym:
Carroceria aberta (platforma/platforma z palikami): Do ładunków drobnicowych.
Baú (sucha furgonetka): dla ładunku chronionego.
Caçamba (wywrotka): Do materiałów budowlanych i rolniczych.
Tanque (cysterna): Do przewozu płynów.
Guincho (laweta): Do holowania pojazdów.
Był dostępny w różnych konfiguracjach osi, najczęściej jako ciężarówka (6×2) z trzecią osią, ale także jako toco (4×2).
Kabina kierowcy: Mimo że nie była tak luksusowa jak współczesne ciężarówki, kabina z lat dwudziestych XVII wieku była praktyczna i funkcjonalna jak na tamte czasy, zapewniając kierowcom dobre warunki pracy.
Silnik i osiągi:
Silnik Mercedes-Benz OM 366 LA: To było serce sukcesu 1620. To 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny z turbosprężarką. W trakcie produkcji występowały wahania mocy wyjściowej, aby spełnić ewoluujące normy emisji (Proconve).
Wcześniejsze wersje mogły mieć moc około 204 KM (jak na przykład OM 366 A turbo).
Późniejsze wersje, zwłaszcza modele „Eletrônico” (Elektroniczne), były wyposażone w silnik OM 906 LA, oferujący moc około 211 KM i moment obrotowy 71 kgfm (w wersji Classic) lub 231 KM i moment obrotowy 83 kgfm (w wersji Eletrônico).
Wersje „bomba grande” (duża pompa) odnoszą się do mechanicznej pompy wtryskowej, wysoko cenionej za swoją prostotę i wytrzymałość.
Skrzynia biegów: Zazwyczaj wyposażona w manualną skrzynię biegów, jak w Mercedesie-Benz G 85-6, która oferowała dobre przełożenia przy różnych obciążeniach i rodzajach terenu.
Oszczędność paliwa: Jak na swoją klasę i epokę, model 1620 uchodził za model o rozsądnym zużyciu paliwa, co dodatkowo przyczyniło się do jego popularności.
junior