Przerobione dźwięki klaksonu SCS v1.05 – 1.44 ATS
Przerobione dźwięki klaksonu SCS v1.05 – 1.44 ATS
1.05 – Mod jest kompatybilny ze wszystkimi wersjami gry, przynajmniej na razie.
ATS 1.04 — zgodność z międzynarodowym systemem 9900i.
ATS 1.03 — Naprawiono błąd powodujący, że airhorn_08 nie zapętlał się czysto. Można to usłyszeć z ciężarówkami International/Western Star w ATS i niektórymi akcesoriami do klaksonów w ETS2.
ATS 1.02 – Zwiększono głośność wszystkich klaksonu. Byli trochę za cicho.
ATS 1.01 — Drobne poprawki głośności.
ATS 1.0 — wydanie oryginalne.
Ten mod skupia się na ulepszeniu mieszania każdego dostępnego dźwięku klaksonu waniliowego z ciężarówkami i akcesoriami SCS.
Ten mod nie zastępuje żadnych dźwięków klaksonu nowymi, ani nie dodaje nowych dźwięków klaksonu. Koncentruje się ściśle na tym, aby istniejące tuby brzmiały lepiej. Istnieją trzy główne sposoby ulepszenia tych dźwięków:
Czystsze zapętlanie i mieszanie
Naprawiono problemy ze słabo zapętlonymi próbkami dźwiękowymi i problemy z „wyskakiwaniem” dźwięków z wielu próbek źle zmiksowanych. Dzięki temu modowi klaksony będą brzmieć gładko i czysto.
Dokładna odpowiedź wejściowa
Od czasu wdrożenia Fmod wielu graczy zauważyło problem „opóźnienia klaksonu”, gdzie klaksony będą grać przez chwilę po zwolnieniu przycisku klaksonu. Zastosowałem nowe podejście, które eliminuje ten problem, pozwalając na dokładną odpowiedź sygnału wejściowego tuby.
Tłumienie głośności i odległości
Wielu muzyków zauważyło również, jak nieprzyzwoicie głośne mogą być niektóre dźwięki klaksonu i jak wyraźnie słychać je z nierealistycznie dalekiej odległości. Te problemy zostały naprawione w tym modzie.
Uwagi dotyczące kompatybilności modów:
Obecnie nie posiadam plików soundref dla żadnych ciężarówek z modami. Jeśli ciężarówka z modami odwołuje się do oryginalnych plików dźwiękowych używanych przez ciężarówki waniliowe (takich jak K100-E firmy Overfloater), ten mod będzie z nią działał. Jeśli nie, ten mod nie przyniesie efektu. Jeśli jednak ciężarówka z modami używa dźwięków klaksonu waniliowego, ale ma dla nich własny soundref, jestem otwarty na włączenie wsparcia dla tych modów, jeśli zostaniesz o to poproszony. Nie zamierzam jednak przerabiać żadnych całkowicie niestandardowych dźwięków klaksonu, ponieważ powinno to zależeć od moddera, który je stworzył.
Ogólnie rzecz biorąc, każdy mod, który wpływa na klaksony waniliowe lub plik def dźwięk.sui kabiny dla pojedynczej ciężarówki (tylko ATS), będzie z nim kolidował. Ten mod powinien być załadowany powyżej każdego modu, który robi te rzeczy.
Każdy mod, który dodaje nowe akcesoria do klaksonu do ciężarówek waniliowych, powinien być w porządku.
Ten mod zawiera wszystkie dźwięki klaksonu z ETS2 i ATS, nawet klaksony, których nie używa żadna z gier (po prostu ułatwia mi życie). Oznacza to, że jeśli chcesz użyć jednego z rogów, którego nie ma w żadnej z tych gier, na przykład klaksonu pociągu Cascadia w ETS2, możesz odnieść się do tego modu ze swoim. Dołączyłem również „podkręcone” wersje każdego z rogów powietrznych, które są 2x głośniejsze od standardowych. Używam ich do domyślnych klaksonu w kabinie w ciężarówkach ATS, aby zrównoważyć głośność za pomocą samodzielnych klaksonu, który można zamontować na dachu. Zasadniczo wersje wzmocnione są odpowiednikiem 2 rogów pneumatycznych montowanych na dachu.
Informacje techniczne:
Oryginalne podejście SCS do dźwięków klaksonu generalnie obejmowało 3 próbki. Dźwięk początkowy, dźwięk pętli i dźwięk końcowy. Jednak nie wszystkie tuby je miały, wiele z nich miało tylko próbkę w pętli. W razie potrzeby utworzyłem brakujące próbki.
W kilku przypadkach istniejące próbki wykonane przez SCS nie zostały dobrze wymieszane, a niektóre z próbek pętli również nie zapętliły się w sposób czysty. W dużej mierze poprawiłem te problemy, aby rogi łączyły się ze sobą tak płynnie, jak to możliwe od początku do końca (chociaż nadal możesz wykryć, gdzie niektóre rogi zapętlają się, myślę, że nic nie jest idealne). Oprócz naprawy samych sampli, połączyłem je również w jeden plik na tubę. Plik zawiera próbkę początkową i próbkę pętli, z punktami ustawionymi w metadanych pliku, aby umożliwić zapętlenie się w sobie. Pozwala to uniknąć trzaskającego dźwięku, który może być słyszalny sporadycznie, na przykład w pobliżu przyzwoitego natężenia ruchu (przypuszczalnie błąd silnika gry lub Fmod).
Jeśli chodzi o reakcję na wejście klaksonu, podejście SCS wymaga, aby próbki zakończyły się całkowicie po zwolnieniu przycisku klaksonu, co z łatwością prowadzi do odczuwalnego opóźnienia z reakcją na wejściu. Jest to generalnie wymagane, jeśli masz dedykowaną próbkę końcową, więc zdecydowałem się pozbyć próbki końcowej dla każdego tuby i zamiast tego symulować ją dynamicznie w Fmod. Z tego powodu mogę sprawić, że róg przestanie grać w dowolnym momencie bez opóźnienia, ponieważ zawsze będzie miał przekonujący dźwięk kończący, niezależnie od tego, kiedy puścisz przycisk.
Na koniec upewniłem się, że zrównoważyłem głośność rogów z resztą gry i upewniłem się, że tłumienie odległości zostało ustawione prawidłowo. Symuluję również dodatkowy pogłos i dolnoprzepustowość w oparciu o odległość od tuby i kąt nachylenia do przodu. Jeśli jesteś daleko od tuby i/lub za nią, dźwięk będzie nieco bardziej stłumiony i pogłosowy niż zwykle. Dodaje to większego realizmu i może również pomóc w naturalny sposób określić, czy pobliska ciężarówka trąbi w Twoim kierunku.
Autor:Deebz__