Volvo NL12 EDC Gold v1.0 ETS2

Volvo NL12 EDC Gold v1.0 ETS2
Pionier elektroniki: Nazwa EDC oznacza Electronic Diesel Control (Elektroniczne Sterowanie Silnikiem Diesla). System ten, wprowadzony na rynek w połowie lat 90., stanowił znaczącą innowację dla samochodów ciężarowych na rynku brazylijskim. Zamiast czysto mechanicznego układu wtrysku paliwa, EDC wykorzystywał komputer do sterowania funkcjami silnika, takimi jak dozowanie paliwa. Przełożyło się to na lepszą oszczędność paliwa, bardziej precyzyjne dostarczanie mocy i lepsze osiągi.
Edycja „Gold”: Oznaczenie Gold odnosi się do limitowanej serii, która pojawiła się na rynku pod koniec lat 90. XX wieku. Była to wersja premium, wyposażona we wszystkie dostępne wówczas opcje fabryczne, w tym ulepszone wykończenie wnętrza i oczywiście charakterystyczny złoty pasek lub naklejkę, która ją wyróżniała. Te ciężarówki były bardzo poszukiwane i dziś uważane są za rzadkie klasyki.
Silnik: NL12 EDC był wyposażony w 12-litrowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy z turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową. Moc silnika była zróżnicowana, a najpopularniejsze wersje to 360 i 410 KM. Wersja 410 KM była przez pewien czas najmocniejszą ciężarówką na rynku brazylijskim, co ugruntowało jej pozycję jako maszyny o wysokiej wydajności.
Trwałość i dziedzictwo: NL12 słynie z solidnej i niezawodnej konstrukcji. Choć to model z przeszłości, wciąż można spotkać dobrze utrzymane ciężarówki NL12 EDC, zwłaszcza w Ameryce Południowej. Proste, trwałe części mechaniczne w połączeniu z przełomowym systemem elektronicznym sprawiły, że była to ciężarówka zarówno wydajna, jak i łatwa w serwisowaniu, co jest głównym powodem jej niesłabnącej popularności.
Autor:LEO GAMER